4) Conclusie

Topic Progress:

‘You can’t out train a bad diet’

Nu we weten dat de energiebalans leidend is en elke calorie even hard telt in het totaal, kunnen we ook stellen dat je zo hard kan trainen als je wil, maar als je meer eet dan je verbrandt kom je aan.

Krachttraining heeft een MET-waarde van 3,5 (verschillende oefeningen, 8-15 herhalingen). Wat voor een man van 80 kg die 3x per week een uur krachttraining doet zou betekenen dat hij daarmee 840 calorieën per week extra verbrandt. 1 kleine Pizza Margherita is 300 gram en kost 222 kcals per 100 gram, kortom 666 kcals in totaal. Als hij daar nog 2 biertjes bij neemt (2 blikken) kom je op een totaal van 962 kcals. You get the point?

Dus wat we zouden willen toevoegen aan deze uitspraak is een stuk over leefstijl. 2 tot 3 keer per week een uur sporten is effectief, maar doet weinig voor je totaal over de hele week.

Als we puur kijken naar de energiebalans willen we als coaches een totaalaanpak aanbieden. Aanpassingen in leefstijl (actief), training en voeding. Het einddoel moet zijn dat de energiebalans klopt met de doelstelling van je cliënt. Voor 90% van je cliënten betekent dat afvallen en zul je een tekort moeten creëren. Daar kun je niet omheen.

Nu we begrijpen wat de harde cijfers zeggen en hoe we tot een kwantitatief antwoord komen gaat het echte werk beginnen.

Module voortgang

Deze module

Earned Course Points:

contact ons

Op werkdagen doen wij ons best om binnen 24 uur op jouw mail te reageren.

Blijf leren met de kennis = kracht mail

Vul je gegevens in en ontvang maandelijks de Kennis = Kracht Mail van MILO Performance and Education.